Kl. 21,30 bankede det på rælingen, en Græker stod ved landgangen og vinkede mig op, jeg skulle følge med hvilket jeg gjorde, lidt modstræbende hvad var nu det for noget. Han kunne ikke tale andet end Græsk, så mit spørgsmål hvad skal der ske blev ikke besvaret, jeg var spændt. Vi skulle ikke så langt, kun to både væk, og her blev jeg modtaget og budt hjertelig velkommen ombord. Her var der fest, 8 til 12 venner var samlet om, og jeg siger jer et overdådigt måltid masser af små græske forretter, efterfulgt af flere lune retter, for til sidst at slutte med hjemmelavet dejlig dessert, lækkert. Og hvorfor nu invitere mig til sådan en middag, folk havde bemærket at jeg var alene i båden, og så er det at den græske hjertelighed kommer frem, vi har masser af mad, ja hvorfor så ikke invitere den ensomme gamle mand med til middag. Det blev meget hyggeligt, og der blev snakket en masse om krise, og alle de problemer som grækerne er i for tiden. Der blev spurgt ind til Danmark og hvordan vi klare os. Det der gør størst indtryk på mig er deres holdning til livet, vi glæder os over i dag, over vores gode helbred, over vores dejlige venner og familie, vi sørger for at være glade og smile til hver dag det går godt, så må vi se hvordan det er i morgen, vi vil gøre alt for at det skal blive det samme som i dag. Vi kan lære en masse af deres afslappede holdning til livet. Heldigvis havde jeg en flaske doktor Nielsen stående uåbent, den gjorde lykke hos min vært. Klokken var mange inden jeg takkede af for denne dejlige aften, Finne far havde jo bestilt kaffe kl. 4.