14/8

For nøjagtig 51 dage siden, tog vi ankeret op lige på den anden side af sundet, imellem Evia og Fastlandet, lige der hvor Volosbugten begynder. Vi anduvede Oreon på Evia nordsiden af sundet i går, efter at have udsejlet 856 sømil.

En sejltur som har budt på det meste, vindstille, rigtig meget modvind, modstrøm, tordenbyger med masser af lyn og rigtig meget regn, total kaos i thunderstorm i anker bugten på Skopolos, de fineste natsejladser med svigersønnen Martin, bøllebank i Marmarahavet, og nu sidst de dejligste sejlture i medvind og medstrøm, men mest af alt et fantastisk dejligt familieprojekt, som jeg tror, at vi alle har nydt. Set i bagklogskabens klare lys, har jeg nok spændt buen lovlig hårdt, jeg havde i altfald ikke taget højde for al den modvind og modstrøm, som vi har været igennem.

Nu hvor ringen i det Ægæiske hav, Dardanellerne, Marmarahavet og retur Marmarahavet, Dardanellerne og sidst Ægæiske hav er sluttet, er det ikke uden stolthed, vi kan se tilbage på en fantastisk tur, med helt unikke oplevelser og helt uden uheld, 856 sømil er dog et stykke vej.

I de kommende dage skal både Carba og besætning i pit, der skal skiftes olie, oliefiltre, brændstoffiltre og der skal nye impeller til, der skal vaskes og poleres. Der skal støvsuges og vaskes dørk, vasketøjet skal klares og dynerne luftes. Carba skulle gerne være en ” STOLT SKUDE ”, når vi starter på vores gæsterunde den 29 august.

Kaptajnen og den resterende besætning trænger til nogle sejlfrie dage, vi har været på, siden vi forlod sundet på den anden side. Men rigtig glade og tilfredse er vi med vores tur, og vi glæder os meget til, at vi skal være sammen med vores venner on and off, de næste 2 måneder.