17/8

Vi har nu været igennem hele båden, motor er tiptop, toiletpumpe er repareret, oliesuger er igen i orden, der er vasket og strøget overalt. Besætningen har endda haft tid til at være til Jomfru Marias himmelfart, med efterfølgende marked, vores lokale supermarked har leveret drikkevand og gas ombord, nu mangler der ikke noget.

Under rengøringen fangede vi et søuhyre, det havde gemt sig under køjen!!  Forklaring:  Da vi var på Marmara islands ved byen Pasalimani, mødte vi en tyrkisk familie, som besøgte deres slægtninge. Familiens fætter boede stadig i byen og han kunne ikke et ord engelsk, så alt kommunikation foregik gennem kusinen. De var med ude på ankerpladsen for at se Carba, og da jeg fortalte, at en stor del af vores sejladser foregår om natten, blev han helt mærkelig. Han var fuldt overbevist om, at hvis man færdes på havet om natten, så ville der komme de mest mærkelige søuhyrer efter dig. Som han sagde, jeg er klog, jeg kan hele koranen uden af, så i skal lytte til mig. Kusinen smilte ganske meget, da hun oversatte. MÅSKE HAVDE HAN RET ? Søuhyret er her i al til fælde.