Charlotte og Bambi (RENE), ankom til kajen i Poros med hurtigfærgen fra Piræus, og de var bare klar til en sejleruge på alt det turkisblå vand. Men vi havde alle gjort regning uden vært, så langt vejrudsigterne kunne række var der lovet Strong Wind Warning øgende til Gale Warning, for sidst i perioden at falde til moderart Gale Warning og Strong Breeze Warning, en rigtig øv udsigt.

Alle holdt humøret højt, og vi aftalte straks en plan b. Der blev lejet en bil og kørt en rund tur på Pelepones. Men først var der lige to fødselsdage, fredag var alle sejlere inviteret til Sakis fødselsdag, værten på ”Den blå”. Det blev en hyggelig aften, mange af de danske både var mødt op for at hilse på. Fri vin og kage, det var hyggeligt. Lørdag, efter at vi havde sunget fødselsdagssang for min prinsesse, kørte vi til Porto Heli, her havde Jytte inviteret til et lille fødselsdagsparty. Det blev en rigtig hyggelig aften, hvor lattermusklerne blev rørt, Helge og Enne var der også, Karin og Peter havde meldt afbud.

Søndag gik turen til Nafplion, Grækenlands gamle hovedstad, nu skulle vi besøge Palamidi, det store Venetianske fæstningsanlæg, som knejser så fint 215 meter eller 1000 trin over byen. Fæstningsanlæget er opført år 1711-14. I øvrigt er Nafpilo en af de smukkeste byer på Pelepones, masser af små hyggelige gader, lækre butikker og restauranten for enhver smag. På vejen tilbage besøgte vi det antikke teater i Epidauros, jeg tror og håber, det var rigtig gode oplevelser, for både Jytte, Rene og Charlotte. Jeg besøgte både Nafplion og Epidarus sidste år, og syntes det var ganske berigende, at gense antikkens store steder, det eneste jeg mangler på Pelepones er Løveporten, det må blive næste år.

Efter en god rundtur ankom vi til Poros mandag over middag. Vejrudsigten var nu så tålelig, at vi valgte at sejle til Russian Bay for at bade og ankre inden vi tirsdag, sejlede til Epidauros. Og jeg kan med sikkerhed sige at var noget der passede os alle, godt nok var vinden imod næsten hele vejen, men bare det at have vand under kølen, var en god fornemmelse. Vi blev i havnen 2 dage og nød stilheden. Der blev snorklet over den sunkne by, fantastisk oplevelse. Der blev spadseret til det lille teater, som ligger ganske tæt på havnen, nogle rigtig hyggelige dage, lige indtil vi skulle sejle torsdag morgen. Ikke mindre end 4 charterbåde havde lagt deres ankre og kæder over vores, et frygteligt rod. Efter en lille time lykkedes det os endelig at komme fri.

Vel tilbage ved kajen i Poros, efter en god sejltur, hvor vi nåede at få en svømmetur undervejs på 322 meter dyb turkisblå vand, var der lagt op til den sidste hyggeaften, inden Rene og Charlotte rejste til DK. Vi havde valgt at vise vores gæster en rigtig god Mezerestaurant. Her kommer værtinden med forskellige små retter, som man så hver især vælger. Alle rundt om bordet deles om retterne, på den måde får man virkelig et godt indtryk af det græske køkken, i øvrigt har de på denne restaurant kun lokal vin, det er da ikke så ringe.

Vi siger tak for en hyggelig tur, og god rejse hjem.

Lørdag skal Carba på land, men herom senere.