Fiskehjulet begyndte at hyle, det der var i den anden  ende af snøren, var tydeligvis indstillet på at komme væk. Med nød og næppe fik jeg strammet bremsen på hjulet, så fisken fik meget mere modstand, og det lykkedes mig at få fisken vendt så den begyndte at komme imod båden. Som altid, når der er fisk på krogen, er der en masse ting der skal ske hurtigt, og per refleks- en stopper motoren- lader sejlene flyve- den store fangstkrog bliver gjort klar- det der er i vejen, flag, solceller og hynder bliver lagt til side, alt i mens den anden del af besætningen kæmper med fisken. Vi kunne godt se på stangen, og fiskens hidsige udløb, at her var der en stor fisk.

Da fisken tog det første udløb, nok på omkring 75 meter med bremsen fuld strammet, kom der røg ud af hjulet, det lyder fantastisk, men der er sandt. Men stille og rolig fik vi fisken hen til båden, og noget vi aldrig har set før var, at nok omkring 30 – 40 andre store tun svømmede omkring vores fisk. Selve landingen af fisken, efter små 15 minutters fight, var ganske uden dramatik, Jytte fik fiskestangen, jeg krogede fisken, som var meget tung at trække ombord, vægt 22kg. Blot 30 minutter før havde vi landet dens lillebror, en lille fætter på 12 kg. Det er det man kan kalde fiskelykke.

Nå men ellers er vi kommet til Menorca, turen over det Balariske hav var noget af det mest fantastiske vi har oplevet, en smule vind fra den rigtige retning, ingen store bølger, ingen trafik, flot solnedgang og opgang, om natten fuldmåne, og dejligt besøg af legesyge delfiner, det kan ikke blive mere fantastisk.

Menorca er bare en fantastisk smuk ø, byen vi ankerede op ved hedder Maò, her er der tre dages fri anker i en af de skønneste bugter man kan tænke sig. Dagen efter besøgte vi byen, som er ganske flot, masser af gamle huse, lækre cafeer, flotte grønne områder i byen og gode handelsmuligheder. Nordstjernen fik ordnet deres påhængsmotor, vi fik ordnet net forbindelse imens vi sejlere i Spanien, så alt er bare fryd og gammen.

Vi er i dag 13. juni flyttet til en bugt på nordvestøen Cala Morell, hvorfra vi i morgen afsejler med kurs mod Porto Soller på Mallorca, hvor vi skal mødes med Karin og Peter, Sy Navi37